Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich
Sekretarz Powiatu
Anna Deja-Dobrowolska, pokój nr 40a, tel. +48 52 388 13 12
Sekretariat
Agnieszka Hochel, pokój nr 38, tel. +48 52 388 13 00, fax +48 52 388 13 03
Biuro Obsługi Klienta
Monika Wojtalewicz, pokój nr 38, tel. +48 52 388 13 00, fax +48 52 388 13 03
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Katarzyna Niepiekło-Theil, pokój nr 63, tel. +48 52 388 13 68
Biuro Rady Powiatu
Katarzyna Niepiekło-Theil - Kierownik Biura, Specjalista ds. BHP, pokój nr 63, tel. +48 52 388 13 68
Inspektor Ochrony Danych
Anna Kuchna, pokój nr 63, tel. +48 52 388 13 68
Obsługa informatyczna
Andrzej Zająkała, pokój nr 47, tel. +48 52 388 13 05
Nadzór nad realizacją zadań z zakresu Nieodpłatnej Pomocy Prawnej, obsługa BIP, Profil Zaufany, Obsługa informatyczna
Wojciech Bilski, pokój nr 47, tel. +48 52 388 13 05
- Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich zapewnia sprawną organizację i funkcjonowanie Starostwa, organizację przyjmowania obywateli w sprawie skarg i wniosków, realizuje zadania dotyczące problematyki prawno – administracyjnej, oraz w zakresie spraw obywatelskich.
- W strukturze organizacyjnej Wydziału funkcjonuje - Biuro Rady Powiatu zapewniające administracyjną obsługę Rady Powiatu.
- Do podstawowych zadań Biura Rady należy w zakresie obsługi Rady:
- gromadzenie i przygotowywanie materiałów niezbędnych dla pracy Rady, Komisji i radnych,
- przygotowywanie materiałów na posiedzenia Rady i Komisji,
- sporządzanie protokołów z sesji Rady i posiedzeń Komisji,
- prowadzenie rejestru:
- uchwał Rady,
- wniosków i opinii Komisji,
- interpelacji i wniosków radnych,
- przekazywanie do realizacji odpisów uchwał Rady, wniosków komisji i interpelacji radnych zainteresowanym kierownikom wydziałów oraz czuwanie nad terminowym ich załatwianiem,
- przedkładanie uchwał Rady organom nadzoru i do publikacji,
- udzielanie pomocy radnym w wypełnianiu obowiązków radnego;
- przyjmowanie i przechowywanie oświadczeń majątkowych składanych Przewodniczącemu Rady oraz przekazywanie ich kopii do właściwych urzędów skarbowych.
- Do podstawowych zadań Wydziału w zakresie spraw organizacyjnych i ogólnych należy w szczególności:
- obsługa administracyjna Zarządu, w tym:
- przygotowywanie materiałów i protokołowanie posiedzeń Zarządu,
- prowadzenie rejestru uchwał Zarządu,
- prowadzenie sekretariatu Starosty i Wicestarosty,
- prowadzenie kancelarii ogólnej Starostwa, w tym przyjmowanie, rejestracja korespondencji wpływającej do Starosty i przekazywanie jej do właściwych komórek organizacyjnych,
- prowadzenie ewidencji delegacji,
- opracowywanie projektów regulaminu organizacyjnego stosownie do potrzeb i bieżących zmian w przepisach prawa,
- prowadzenie rejestru wydawanych upoważnień do załatwiania spraw w imieniu Starosty,
- prowadzenie rejestru umów i porozumień,
- prowadzenie rejestru skarg i wniosków,
- administrowanie wewnętrzną siecią komputerową Starostwa, w tym zapewnienie funkcjonowania systemów informatycznych,
- nadzór nad stroną internetową Powiatu i Biuletynem Informacji Publicznej,
- przyjmowanie i przechowywanie oświadczeń majątkowych składanych Staroście oraz przekazywanie ich kopii do właściwych urzędów skarbowych.
- obsługa administracyjna Zarządu, w tym:
- Do podstawowych zadań Wydziału w zakresie spraw obywatelskich należy w szczególności:
- prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań wynikających z ustawy o repatriacji i Karcie Polaka,
- realizacja zadań w zakresie nieodpłatnej pomocy prawnej, poradnictwa obywatelskiego i edukacji prawnej,
- przyjmowanie zgłoszeń o znalezieniu rzeczy zagubionych, przechowywanie tych rzeczy oraz poszukiwanie osób uprawnionych do ich odbioru.
- Do podstawowych zadań Wydziału w zakresie spraw administracyjno-gospodarczych należy w szczególności:
- zabezpieczenie mienia Starostwa i ochrony pomieszczeń,
- administrowanie budynkiem Starostwa,
- prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym, konserwacją sprzętu i wyposażeniem w Starostwie,
- prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem czystości i porządku w pomieszczeniach Starostwa oraz innych zadań z zakresu obsługi gospodarczej.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
- Powiatowy Rzecznik Konsumentów realizuje zadania w zakresie ochrony praw konsumenta.
- Do zadań i uprawnień Rzecznika należy w szczególności:
- zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów,
- wytaczanie w uzasadnionych przypadkach powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumenta,
- składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
- współdziałanie z właściwymi terytorialnie delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, jednostkami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
- występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
- inne sprawy wynikające z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związanych z zadaniami powiatowego rzecznika konsumentów.
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Wojciech Bilski - Podinspektor Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich
- opublikował: Kamila Jabłońskadata publikacji: 2010-08-04 08:57
- zmodyfikował: Wojciech Bilskiostatnia modyfikacja: 2021-10-01 12:24